PERKEMBANGAN TERKINI PROJEK HARTANAH MEDAN GOPENG (HMG)

KIMK Bhd On 4:34 PM



Semua Pencarum TDK - HMG




Terlebih dahulu saya merakamkan penghargaan atas kepercayaan dan sokongan tuan-tuan dalam menjayakan projek ini.


Dimaklumkan kepada para pencarum dalam Tabung Deposit Khas – Hartanah Medan Gopeng (TDK – HMG), bahawa jumlah pegangan ekuiti TDK – HMG dalam projek ini adalah sebanyak 11%, iaitu bersamaan RM 43 500.00 dari keseluruhan kos pembelian sebanyak RM 395 249.40.
Pihak koperasi kita telah menyelesaikan segala urusan pembayaran dengan pihak penjual pada 7hb. September, 2011 yang lalu setelah pihak SKM menjelaskan kepada koperasi pinjaman yang berjumlah RM 315 000.00. Dengan ini telah rasmilah bangunan yang dibeli itu menjadi milik kita bersama. Alhamdulillah syukur kita kepada Allah swt kerana mempermudahkan urusan ini kerana kedua-dua tingkat bangunan ini juga berjaya disewakan pada saat kita membelinya dengan kadar sewaan RM 2 600.00 sebulan.


Pihak koperasi mengunjurkan dividen kepada pencarum sekitar 6.1% setahun yang akan insyaallah dibayar mulai tahun 2012 (Ramadhan 1433H), selagi tuan masih memegang caruman ini. Insyaallah koperasi akan mula memulangkan caruman tuan-tuan mulai Syawal 1433H secara berperingkat-peringkat. Sebarang keperluan untuk mendapatkan segera caruman ini, sila maklumkan dan berbincang dengan pihak kami.


Sebarang kemusykilan/masalah dan ketidakpuasan, sekiranya timbul, diharap dapat kita perbincangkan secara profesional sebagaimana tuntutan persaudaraan dalam satu jamaah Islam. Pihak tuan juga boleh mendapatkan maklumat terkini berhubung Koperasi kita ini melalui facebook di alamat 'page' Koperasi Ikatan Muslim Kinta Berhad atau di http://www.kimk-bhd.blogspot.com/ atau terus menghubungi pejabat di talian 05-312 9942.


Sekali lagi diatas segala kepercayaan, sokongan dan kerjasama tuan-tuan, kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih. Semoga segala urusan kita mendapat redha dan rahmat Allah swt dan diterima sebagai ibadah dalam urusan muamalat ini.


Sekian, wassalam. Terima kasih